1.2.4. Shrnutí
K řízení projektů je nezbytně nutné vytvořit určité prostředí – organizační strukturu projektu.
Organizační struktura projektu je síť definovaných vztahů mezi jednotlivými zájmovými skupinami projektu, ve které je stanovena rozhodovací autorita v rámci projektu, mezi nimiž jsou rozděleny, delegovány a přijaty role a odpovědnosti a probíhá komunikace.
Zájmové skupiny tvoří všechny organizace zainteresované na vytvoření projektu.
Pro realizaci projektu je určující zájmovou skupinou dodavatel – hlavní realizátor projektu, který ustanovuje manažera projektu. Manažer projektu stanoví rozsah účasti hlavního realizátora na výkonných činnostech projektu a provádí výběr dílčích realizátorů na ostatní dílčí činnosti projektu. Kooperaci a výkonnou činost dílčích realizátorů řídí projektové týmy složené z pověřených zástupců dílčích realizátorů.
K tvorbě organizační struktury projektu je nezbytné, aby management hlavního realizátora projektu uplatnil základní principy tvorby organizační struktury, kterými jsou delegace autority a odpovědnosti a úkolů mezi participující subjekty, zajištění profesionální komunikace mezi nimi a tím vytvoření předpokladů pro uplatnění principů řízení jako způsobů kvalitního dosahování projektových cílů s minimálními nároky na čas, finanční a lidské zdroje.
Základními subjekty projektového managementu jsou manažer projektu (projektový manažer hlavního realizátora) a projektový tým.
Manažer projektu je osoba odpovědná za splnění cílů projektu, při dodržení všech stanovených parametrů projektu.
Projektový tým se skládá z odpovědných zástupců dílčích realizátorů s pověřením řídit realizaci určitého dílčího úkolu.
Dále

